25.10.13

Θέατρο για εφήβους στη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών

Το τρένο

του Λένου Χρηστίδη
 
Σοφία Βγενοπούλου /  
Ομάδα Grasshopper
 
7 Νοεμβρίου 2013 – 13 Απριλίου 2014
 
Ένα αστείο αλλά και αιχμηρό έργο για την περιπέτεια της ενηλικίωσης, γραμμένο από τον ταλαντούχο Έλληνα συγγραφέα Λένο Χρηστίδη, με τη συμμετοχή μαθητών Λυκείου.
 
Ένα τρένο. Ράγες. Έξι επιβάτες. Έξι ιστορίες. Σε παράλληλες ράγες. Που διασχίζουν τις φλεγόμενες πόλεις. Εικόνες εξέγερσης. Εξωτερικής και εσωτερικής. Προορισμοί. Επώδυνοι αλλά απαραίτητοι για την ενηλικίωση.
 
Έξι έφηβοι σε ένα ταξίδι αυτογνωσίας.
 
Κείμενο: Λένος Χρηστίδης 
Σκηνοθεσία: Σοφία Βγενοπούλου
Σκηνικά & Κοστούμια: Εύα Μανιδάκη
Επιμέλεια Κίνησης: Σταυρούλα Σιάμου
Φωτισμοί: Δημήτρης Κασσιμάτης
Βίντεο: Κώστας Χαϊδαλής
Μουσική επένδυση: Γιάννης Παπαγκίκας
Δραματουργική Συνεργασία και επιμέλεια εκπαιδευτικού πακέτου: Κατερίνα & Παναγιώτα Κωνσταντινάκου
Βοηθός Σκηνοθέτη & Συντονισμός Παραγωγής: Κατερίνα Σκουρλή
Ερμηνεύουν: Αντιγόνη Φρυδά, Γιάννης Νιάρρος, Θανάσης Μεγαλόπουλος, Μιχάλης Πανάδης, Νατάσα Παπανδρέου, Χαρά Ιωάννου
 
Παραγωγή: Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
 
Παραστάσεις πρωινές για σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και απογευματινές για το κοινό.Συμβουλευθείτε το site της Στέγης για το πλήρες πρόγραμμα παραστάσεων.
 
 
* Εκτός από το Τρένο του Λένου Χρηστίδη, στο φετινό πρόγραμμα της Στέγης εντάσσονται άλλες τρεις παραστάσεις που ανέβηκαν πέρυσι στο Τρίτο Φεστιβάλ Εφηβικού Θεάτρου, οι οποίες θα παρουσιαστούν από τις εφηβικές ομάδες που τις δημιούργησαν.
Πρόκειται για τις παραστάσεις:
Η ζωή δεν είναι εύκολο πράγμα της Γεωργίας Μαυραγάνη (14-15 Δεκεμβρίου 2013)
Η παράσταση του Γυμνασίου Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Α Αθήνας (18-19 Ιανουαρίου 2014)
Οι παππούδες του Ρόρυ Μαλάρκυ (15-16 Φεβρουαρίου 2014)
 
 
Εισιτήρια: 12€ | Μειωμένο: 10€ | Άνεργοι: 5€

 

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ '71, EUGENIO MONTALE: Chi da luce, rischia il buio






 
EUGENIO MONTALE

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ '71

ΠΡΟΛΟΓΟΣ - ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ - ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ: ΝΙΚΟΣ ΑΛΙΦΕΡΗΣ
Εκδόσεις ΑΓΡΑ, Οκτώβριος 2013
Αριθμός σελίδων : 144, Τιμή : 9,50 Ευρώ
ISBN: 978-960-505-084-9
 
Όποιος χαρίζει το φως / κινδυνεύει απ’ το σκοτάδι.

Κανείς δεν του ’πε στο σταυροδρόμι πως πρέπει
να διαλέξει ανάμεσα σε δυο ξεχωριστές ζωές
που δεν τέμνονται ποτέ. Και το παρέλειψε.
Αν κι αμελής, χάρη στην Τύχη
φύλακας παραμένει του αδιαίρετου. 


Το Ημερολόγιο του ’71 άρχισε να γράφεται τον Δεκέμβριο του 1970 και ολοκληρώθηκε, μαζί με το Ημερολόγιο του ’72, τον Νοέμβριο του 1972. Πρόκειται για δύο ξεχωριστές ποιητικές συλλογές, οι οποίες θα μπορούσαν ωστόσο και να εκληφθούν ως ένα ενιαίο σύνολο ενενήντα ποιημάτων. Υπό αυτή την έννοια η έκδοση του παρόντος τόμου έρχεται να συμπληρώσει, δεκατέσσερα χρόνια αργότερα, την ελληνική έκδοση του Ημερολογίου του ’72, όχι βέβαια τυπικά, αφού αποτελεί μια ανεξάρτητη ποιητική ενότητα, αλλά ουσιαστικά: αποβλέποντας στο να παρουσιάσει πληρέστερα μια σημαντική στιγμή αυτού που έχουμε αλλού ονομάσει «ύστερη περίοδο του Μοντάλε».
Η αλλαγή πλεύσης του Μοντάλε, η οποία ξεκινά λίγο νωρίτερα με το Σατιρικόν, σημαίνει στροφή από το υψηλό προς το κωμικό και το γκροτέσκο – αλλά και προς τον διακριτικό τόνο ή την μετρημένη έκφραση.
Σημαίνει επίσης στροφή από το λυρικό αίσθημα προς μια ποίηση πιο στοχαστική και διανοητική, που παραπέμπει ταυτόχρονα στον δημοσιογραφικό λόγο. Κατορθώνεται σε τούτα τα ποιήματα μια ζωτική μετουσίωση: η ανάπλαση της σκέψης, του διανοητικού στοιχείου σε αίσθημα, δηλαδή σε ποίηση.
Ο Μοντάλε τιμήθηκε με το βραβείο ΝΟΜΠΕΛ το 1975.

 

Το KSYME ensemble στο Ινστιτούτο Θερβάντες, Μητροπόλεως 23, 26/10, 9μ.μ.










Το KSYME ensemble παρουσιάζει το έργο:
              Η  Γ έ ν ν η σ η  τ ο υ  Κ ε ρ α υ ν ο ύ 

Το γεγονός πριν. Πριν από την εμφάνιση του κεραυνού. Δημιουργική στιγμή πριν. Πριν από την ριζοσπαστική παρουσία του που θα ανανεώσει την ατμόσφαιρα και τον ηλεκτρισμό της γης. Για να φέρει την βροχή και την ανθοφορία. Για να εξισορροπήσει τις ηλεκτρικές δυνάμεις. Για επαναπροσδιορισμό της αρμονίας.
Το πεδίο των λαμπυρισμών είναι αυτό που εμφανίζεται όταν ο λεγόμενος ανιχνευτής κεραυνός έχει ολοκληρώσει την αγωγιμοποίηση ενός καναλιού μέσα στο οποίο θα ολοκληρώσει την εμφάνισή του ο κεραυνός.
Σε ένα αχανές πεδίο κάποιοι σκόρπιοι λαμπυρισμοί ορίζουν εκείνο τη γέννηση ενός άυλου και αγώγιμου αγωγού που επιτρέπει στο κορυφαίο φυσικό φαινόμενο του κεραυνού να κάνει την εμφάνισή του. Οι διαδρομές στο πεδίο που λαμπυρίζει δρόμοι που θα χαθούν δίνοντας τη θέση τους στους κεραυνούς. Χορός πάνω στον δρόμο του εκρηκτικού μύθου. Γενεσιουργό αίτιο. Ξεκινάει η περιδιάβαση-ανακάλυψη του χωμάτινου πεδίου δράσης, δημιουργείται η ανάλογη επικοινωνιακή σχέση , η διαδικασία αναγνώρισης , το τεκμήριο της αγωγιμοποιημένης διαφορετικότητας, η πραγματοποιήσιμη σύνδεση ξεκινάει και η μουσική αρχίζει να ακούγεται μέσα στις άπειρες εκρήξεις που συνθέτουν τη γραμμή του κεραυνού αφήνοντας τη βαθειά ανάσα του ήχου που σχηματίζεται στο βάθος με τη βροντή που παραλλάσσεται ανάλογα με τον άνεμο και τη μορφολογία της γης.
Το γεγονός, πριν εμφανιστεί ο κεραυνός.
Κανένας δεν περιπλανήθηκε πάνω σ’ αυτό το πεδίο. Δεν ξέρεις καν που θα δημιουργηθεί και είναι διαδικασία υψηλού ρίσκου.
Το ενεργειακό αλφάβητο στο οποίο καλούμαστε να συνυπάρξουμε μας ζητάει να το κατοικήσουμε, να το οικειοποιηθούμε, να το περπατήσουμε, να το σχολιάσουμε .
Η σημασία των περιπλανήσεων στο χώμα που λαμπυρίζει. Τελετουργία αναγνώρισης του μυστήριου που μας κάνει κοινωνούς των ουσιαστικών γεγονότων που έπονται.

                                                                                                Κωστής Τριανταφύλλου




 Συνθέτες:    Κώστας Μαντζώρος,     Πέτρος Φραγκίστας,      Νίκος Χαριζάνος.

Οργάνωση του Cαid στα πλαίσια του φεστιβάλ τέχνης κι επιστήμης

Σ υ ν τ ε λ ε σ τ έ ς της συναυλίας/παράστασης:

Αμαλία Κουντούρη, φλάουτο - φλογέρα

Κόριννα Λατέλη, φωνητικά και κίνηση Κώστας Μαντζώρος, ζωντανά ηλεκτρονικά Τάνια Σικελιανού, βιολί Κωστής Τριανταφύλλου, αφήγηση
Παναγιώτης Τσάγκας, βίντεο-οπτικά- φωτισμοί
Νίκος Χαριζάνος, κιθάρα και ζωντανά ηλεκτρονικά



   Πάνω στο έργο και το κείμενο του Κωστή Τριανταφύλλου " Η γέννηση του κεραυνού ".
I. Cervantes, Μητροπόλεως 23, Σύνταγμα

Βιβλιοπαρουσίαση Στου Στράτου, Φ. Νέγρη 57, 4/11, 7μ.μ.

Ενσωματωμένη εικόνα 1

Βιβλιοπαρουσίαση στον Ιανό από τις εκδόσεις Παπαζήση, 5/11, 6μ.μ.

Οι Εκδόσεις Παπαζήση και το βιβλιοπωλείο ΙΑΝΟΣ έχουν την τιμή να σας προσκαλέσουν στην παρουσίαση του βιβλίου της Πόλλης Θαναηλάκη,
 
ΓΥΝΑΙΚΕΙΕΣ ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ
ΣΤΙΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
 
Η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2013 και ώρα 18.00 στην αίθουσα εκδηλώσεων του βιβλιοπωλείου ΙΑΝΟΣ | Σταδίου 24 Αθήνα
 
Το βιβλίο θα παρουσιάσουν οι κ.κ.:
Φίλιππος Τσαλίδης, Καθηγητής Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.
Εμμανουήλ Βαρβούνης, Αναπληρωτής Καθηγητής Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης
Αλίκη Νικηφόρου, Επίκουρη καθηγήτρια Ιονίου Πανεπιστημίου
 

Στο Κόκκινο 105,5 συζήτηση για το φασισμό 11-12π.μ., 26/10

5η εκπομπή  Στο Κόκκινο 105,5
 
Θεωρία στον Αέρα : Έννοιες – Ιδέες – Κριτική
με τη στήριξη του Ινστιτούτου Νίκος Πουλαντζάς
 
 
Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2013, 11-12 το πρωί
 
Ο δικός μας φασισμός
 
 
 
Θα μιλήσουν
 
Σταύρος Κωνσταντακόπουλος, επίκουρος καθηγητής Πολιτικής Θεωρίας,
                          Πάντειο Πανεπιστήμιο.
Πολυμέρης Βόγλης, επίκουρος καθηγητής Ιστορίας, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
 
Τη συζήτηση θα συντονίσει
 
ο Χρήστος Σίμος, κοινωνιολόγος

Βιβλιοπαρουσίαση στον Ιανό: Η Βία της Ανεργίας, 12/11 8.30μ.μ.

Οι Εκδόσεις Αλεξάνδρεια και ο IANOS

σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου τού


ΝΙΚΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
 

Η βία της ανεργίας

 την Τρίτη, 12 Νοεμβρίου 2013, στις 8.30 μ.μ.

στην  Αίθουσα Εκδηλώσεων του Βιβλιοπωλείου IANOS
 
Σταδίου 24, Αθήνα (στάση μετρό: Πανεπιστήμιο)

 
Θα μιλήσουν οι

ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΡΑΠΟΣΤΟΛΗΣ
Καθηγητής Πολιτισμού και Επικοινωνίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών

ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΗ
Συγγραφέας

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΑΘΑΚΗΣ
Καθηγητής Πολιτικής Οικονομίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης

FRANZ SCHULTHEIS
Καθηγητής Κοινωνιολογίας, Πανεπιστήμιο St. Gallen

και o συγγραφέας
 
Τη συζήτηση θα συντονίσει ο 
 
ΝΙΚΟΣ ΞΥΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος

 Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα πραγματοποιηθεί
καλλιτεχνικό δρώμενο βασισμένο στο βιβλίο

Πληροφορίες  
Βιβλιοπωλείο IANOS, τηλ.: 210-3217917
Εκδόσεις Αλεξάνδρεια, τηλ.: 210-3806305

Βόυτσεκ του Γκέοργκ Μπύχνερ στον Νέο Χώρο του Θεάτρου Άττις, Λεωνίδου 12

Georg Büchner (Γκέοργκ Μπύχνερ)
Βόυτσεκ

Μετάφραση: Ιωάννα Μεϊτάνη
Σειρά: Θέατρο / Παράσταση

ISBN: 978-960-504-078-9
Σελ. 112, τιμή: € 10,00
Σχήμα: 12,2x20εκ.
Σχέδιο εξωφύλλου: Γιώργος Κολιός
Μακέτα εξωφύλλου: Π. Δουβίτσας


ΠΡΕΜΙΕΡΑ: Παρασκευή, 25 Οκτωβρίου, 20:30
Παραστάσεις κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 8.30μμ και Κυριακή στις 7.30μμ,
στον Νέο Χώρο του Θεάτρου Άττις, Λεωνίδου 12 (κοντά στον σταθμό μετρό Μεταξουργείο)
Τιμές εισιτηρίων: 15€, 10€ (φοιτητές, άνεργοι ΟΑΕΔ, ΑμεΑ) 
Ειδικές τιμές για γκρουπ άνω των πέντε ατόμων
Τηλέφωνα επικοινωνίας - κράτηση θέσεων: 210.3225207, 6942.841714

ΒΟΫΤΣΕΚ
Φεύγω. Όλα είναι πιθανά. Ο άνθρωπος! Όλα είναι πιθανά. Έχουμε ωραίο καιρό, κύριε Λοχαγέ. Κοιτάξτε τι όμορφος, πηχτός, γκρίζος ουρανός, σου ’ρχεται να του καρφώσεις ένα μπαστούνι και να κρεμαστείς από κει πάνω, μόνο και μόνο επειδή υπάρχει η παύλα ανάμεσα στο ναι και ξανά πάλι ναι – και όχι, κύριε Λοχαγέ, ναι και όχι; Φταίει το όχι για το ναι ή το ναι για το όχι; Πρέπει να το σκεφτώ.


Το έργο του Γκέοργκ Μπύχνερ Βόυτσεκ παρουσιάζεται από τη θεατρική ομάδα Σημείο Μηδέν στον νέο χώρο του Θεάτρου Άττις με τους ακόλουθους συντελεστές:
Μετάφραση: Ιωάννα Μεϊτάνη
Σκηνοθεσία: Σάββας Στρούμπος
Δραματουργική επεξεργασία/στίχοι τραγουδιών: ομάδα Σημείο Μηδέν
Σκηνική εγκατάσταση-κοστούμια: Γιώργος Κολιός
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Μουσική: Δαυίδ Μαλτέζε
Κατασκευή σκηνικού: Χαράλαμπος Τερζόπουλος
Επιστημονική συνεργάτις: Έλενα Τσιόλκα
Χειριστής φωτός: Δημήτρης Σταμάτης
Photo credits: Χρήστος Κυριακόγγονας
Video & trailer credits: Χρυσάνθη Μπαδέκα

Διανομή:
Ελεάνα Γεωργούλη: Μαρία
Δαυίδ Μαλτέζε: Αρχιτυμπανιστής, Λοχαγός
Μιλτιάδης Φιορέντζης: Βόυτσεκ
Δέσποινα Χατζηπαυλίδου: Αντρές, Γιατρός, Θεατρίνος

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ του βιβλίου σε αρχείο PDF

15.10.13

Μια ματιά στα «νέα» πρωινάδικα



marcheegalité.jpg
Ξεκίνησαν τα «πρωινάδικα» και μαζί τους κι οι παλιές συνταγές συμπληρωμάτων χρονικής διατροφής. Με μια πρώτη και σβέλτη, ωστόσο, ματιά στην πρόταση του Ant1 και στην αντίστοιχη του Mega, οι μεταξύ τους διαφορές μπορούν να φανούν. Στο ζύγι, ποιος υπερέχει και ποιος χάνει, μάλλον το κανάλι του Αμαρουσίου έχει το πάνω χέρι. Στην μάχη των εντυπώσεων, από το λίγο που παρακολούθησα σήμερα, το πρωινό του Ant1 έχει πιο άμεσο και φρέσκο, ανοιχτό, οικείο και μοντέρνο επικοινωνιακά προφίλ. Χρώματα, φωτισμοί και συντονισμός της θεματολογίας συνηγορούν στην εν λόγω γνώμη.

Ένα ειδικό παράδειγμα: στο Mega, αναζητούσαν την τιμή, για το γάλα της αγελάδας, ενώ στην απέναντι οθόνη, η παρουσίαση της Β. Καγιά είχε ένα ανθρώπινο και συγκεκριμένο στοιχείο. Το συγκεκριμένο είναι που κερδίζει. Συγκεκριμένοι ήταν, στον Ant1, και στην προετοιμασία προϊόντων ομορφιάς, ενώ η στιγμή που ο Λιάγκας περνάει, χωρίς να πει τίποτα, πίσω από τη δράση του …γυναικείου ενδιαφέροντος, ξεχώρισε, ως στιγμιότυπο σπιτιού, οικείου και καθημερινού. Και εκεί φαίνεται πώς και οι στιγμές σιωπής αξίζουν επικοινωνιακά. Εμμέσως, αυτό υπέδειξε τη σημασία, οι αρμοδιότητες και τα καθήκοντα να μοιράζονται –όπως ακριβώς συμβαίνει και σε ένα σπίτι- για να έχει κι ενδιαφέρον ο θεατής να δει το χαρακτήρα και την προσωπικότητα του παρουσιαστή, πίσω από το θέμα και την παρουσίασή του. Να τους αναζητά και να τους βρίσκει.

Από την άλλη, δεν μπορώ να σκεφτώ ότι αυτή η ξεχασμένη εικόνα του καλοκαιριού, του τύπου «έλα να πάμε σε μια παραλία» του Mega, βοηθάει τα νούμερα να ανέβουν. Μιλούσαν για την εμπειρία αποτοξίνωσης και βλέπαμε φόντο παραλία. Μετά, η συνταγή μαγειρικής ήταν επίσης με φόντο παραλία. Χάθηκε ένα πόστερ νέας ταινίας που έχει και διαφήμιση; Βέβαια, ο Κωστόπουλος είναι γνώστης και μετρ της ενημέρωσης. Ενδιαφέρον θα είχε μια ματιά σε θέματα ενημέρωσης αλλά με ιδέα, άποψη, επιχείρημα. Και η Μπαλατσινού είναι ήρεμη δύναμη, αρκεί να βρει το χώρο της, τα θέματα που της πηγαίνουν. Ενώ, από το σύνολο του προγράμματος, στυλιστικά δείχνει να λείπει η φρεσκάδα. Σήμερα, για παράδειγμα, ενώ το ζευγάρι καλεσμένων μιλούσε τη ζωή του και το βήμα τους μπροστά, μετά τα ναρκωτικά, έπρεπε συνέχεια να παίζει κάτω στην οθόνη η ειδησεογραφική πληροφορία του θέματος με τα επώνυμά τους, για να μικραίνει ο χώρος και άρα, και το ενδιαφέρον προς την αισθητική της εικόνας. Προφανώς, πρόκειται για νέο ρόλο, να αναλαμβάνεις το πρωινό καναλιού. Αν δε βοηθήσει, όμως, και το πακέτο στήριξης, οι εντυπώσεις χάνονται…παραπλεύρως.

14.10.13

Ο Χουάν Μαγιόργκα στην Αθήνα, 23/10

H Πρεσβεία της Ισπανίας στην Αθήνα, το Ινστιτούτο Θερβάντες και το Teatro Pasión σάς προσκαλούν στη συζήτηση με τον μεγάλο ισπανό δραματουργό Χουάν Μαγιόργκα. Ο συγγραφέας θα μιλήσει για το ισπανικό θέατρο και την προσωπική του πορεία. Θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό.
Ο Χουάν Μαγιόργκα επισκέπτεται την Ελλάδα ως προσκεκλημένος της Ισπανικής Πρεσβείας, με αφορμή τις παραστάσεις δύο έργων του σε αθηναϊκές σκηνές:

 Himmelweg, ο δρόμος για τον ουρανό στο Θέατρο Altera Pars

Η χελώνα του Δαρβίνου στο Θέατρο Αλκμήνη

 
Ο Χουάν Μαγιόργκα γεννήθηκε στη Μαδρίτη το 1965. Σπούδασε Μαθηματικά και είναι διδάκτωρ Φιλοσοφίας. Το σημαντικότερο δοκιμιακό έργο του είναι η Συντηρητική επανάσταση και επαναστατική συντήρηση. Πολιτική και μνήμη στον Βάλτερ Μπέντζαμιν. Έχει γράψει, μεταξύ άλλων, τα εξής θεατρικά έργα: Επτά καλοί άνθρωποι, Κι άλλη στάχτη, Ο μεταφραστής του Μπλούμεμπεργκ, Το όνειρο της Γουήνεβηρ, Ο καμμένος κήπος, Angelus Novus, Γράμματα αγάπης στον Στάλιν, Ο Χοντρός και ο Λιγνός, Himmelweg, Νυχτόβια ζώα, Ο λόγος του σκύλου, Τελευταία λόγια του Χιονονιφάδα, Hamelin, Πρώτη είδηση της καταστροφής, Το αγόρι στο τελευταίο θρανίο, Φαίδρα, Η χελώνα του Δαρβίνου, Η αιώνια ειρήνη, Η γλώσσα κομμάτια, Αν ήξερα να τραγουδάω, θα είχα σωθεί, Ο χαρτογράφος, Οι γιουγκοσλάβοι, Η τέχνη της συνέντευξης και Ρέικιαβικ. Τα μικρής διάρκειας έργα του έχουν συγκεντρωθεί στον τόμο Θέατρο για λεπτά. Έχει διασκευάσει έργα των Καλδερόν, Λόπε δε Βέγα, Σαίξπηρ, Λέσσινγκ, Ντοστογιέφσκι, Μπύχνερ, Ίψεν, Κάφκα, Τσέχοφ και Ντύρενματ. Το έργο του, που έχει τιμηθεί – μεταξύ άλλων - με τα Βραβεία ΜΑΧ και Βάγιε-Ινκλάν και το Εθνικό Βραβείο Θεάτρου, έχει παρουσιαστεί σε 31 χώρες και έχει μεταφραστεί σε 22 γλώσσες.

Παρουσιάζει και συντονίζει η Μαρία Χατζηεμμανουήλ, μεταφράστρια των έργων του Χουάν Μαγιόργκα στα ελληνικά.

Στα ισπανικά και τα ελληνικά με διαδοχική μετάφραση.

Αίθουσα Εκδηλώσεων του Ινστιτούτου Θερβάντες της Αθήνας
Μητροπόλεως 23, Αθήνα. Είσοδος ελεύθερη.
23/10 στις 19.00

10.10.13

Petit Paris στην Αθήνα, 9-16/10

Photo: "...Όσα λογοπαίγνια κι αν χρησιμοποιήσουμε, όσους ακροβατικούς συλλογισμούς κι αν κάνουμε δεν μπορούμε ν' αρνηθούμε πως πάνω απ' όλα καταλαβαίνω σημαίνει ενοποιώ. Όσο κι αν εξελίσσεται το πνεύμα, ο βαθύς πόνος του θα συνδέεται με το ασυνείδητο συναίσθημα που νοιώθει ο άνθρωπος μπροστά στον κόσμο: στην ανάγκη ν' αποκτήσει μια στενή σχέση μαζί του και την επιθυμία της σαφήνειας. Για έναν άνθρωπο η κατανόηση του κόσμου συνίσταται στο να περιορισθεί στο ανθρώπινο σημαδεύοντάς το με τη σφραγίδα του..."

Αλμπέρ Καμύ, Ο μύθος του Σισύφου - Δοκίμιο για το παράλογο (Απόσπασμα)
"...Όσα λογοπαίγνια κι αν χρησιμοποιήσουμε, όσους ακροβατικούς συλλογισμούς κι αν κάνουμε δεν μπορούμε ν' αρνηθούμε πως πάνω απ' όλα καταλαβαίνω σημαίνει ενοποιώ. Όσο κι αν εξελίσσεται το πνεύμα, ο βαθύς πόνος του θα συνδέεται με το ασυνείδητο συναίσθημα που νοιώθει ο άνθρωπος μπροστά στον κόσμο: στην ανάγκη ν' αποκτήσει μια στενή σχέση μαζί του και την επιθυμία της σαφήνειας. 

Για έναν άνθρωπο η κατανόηση του κόσμου συνίσταται στο να περιορισθεί στο ανθρώπινο σημαδεύοντάς το με τη σφραγίδα του..."

Αλμπέρ Καμύ, Ο μύθος του Σισύφου - Δοκίμιο για το παράλογο (Απόσπασμα)


 https://www.facebook.com/pages/Petit-Paris-d-Ath%C3%A8nes-%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%81%CF%8C-%CE%A0%CE%B1%CF%81%CE%AF%CF%83%CE%B9-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%91%CE%B8%CE%B7%CE%BD%CF%8E%CE%BD/155101054698570

8.10.13

Διάλεξη του Germano Celant για το έργο της Marisa Merz, 11/10



Με την ευκαιρία της έκθεσης της Marisa Merz στη Bernier/Eliades, ο διάσημος θεωρητικός, ιστορικός και κριτικός της τέχνης, Germano Celant θα μιλήσει για το έργο της Merz.
Ο διάσημος θεωρητικός, ιστορικός και κριτικός της τέχνης Germano Celant, έχει επιμεληθεί εκατοντάδες εκθέσεις σε όλον τον κόσμο και έχει εκδώσει πάνω από εκατό βιβλία και καταλόγους.
Διευθυντής του Ιδρύματος Prada στο Μιλάνο από το 1995, ο Celant είναι επίσης επιμελητής του Ιδρύματος Aldo Rossi στο Μιλάνο καθώς και επιμελητής του Ιδρύματος  Emilio και Annabianca Vedova  στη Βενετία. Διατέλεσε ανώτερος επιμελητής για τη σύγχρονη τέχνη στο  Solomon R. Guggenheim Museum της Νέας Υόρκης από το 1989 εώς το 2008, ενώ μεταξύ άλλων εκθέσεων υπήρξε καλλιτεχνικός διευθυντής της πρώτης Biennale της Φλωρεντίας (1996), επιμελητής της 47ης Biennale της Βενετίας (1997) και καλλιτεχνικός υπεύθυνος της Γένοβας το 2004, χρονιά που η πόλη ήταν Πολιτιστική Πρωτεύσουσα της Ευρώπης. Έχοντας υπάρξει για πολλά χρόνια συνεργαζόμενος συντάκτης με τα περιοδικά Artforum και Interview, o Celant γράφει τακτικά άρθρα στα ιταλικά περιοδικά L’Espresso και Interni. Τιμήθηκε με το βραβείο Frank Jewett Mather Award για την συμβολή του στην τεχνοκριτική το 1987.
 
Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2013, 18.30
Αίθουσα Διαλέξεων, 5ος όροφος
Ελεύθερη είσοδος με δελτία προτεραιότητας
Η διάλεξη θα διεξαχθεί στα αγγλικά


ΧΩΡΟΣ:



ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΥΚΛΑΔΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ


* ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΤΗΣ MARISA MERZ

ΣΤΗ ΓΚΑΛΕΡΙ BERNIER/ELIADES - ΕΠΤΑΧΑΛΚΟΥ 11, ΘΗΣΕΙΟ-

ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 10 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2013, ΣΤΙΣ 20:00