15.10.13

Μια ματιά στα «νέα» πρωινάδικα



marcheegalité.jpg
Ξεκίνησαν τα «πρωινάδικα» και μαζί τους κι οι παλιές συνταγές συμπληρωμάτων χρονικής διατροφής. Με μια πρώτη και σβέλτη, ωστόσο, ματιά στην πρόταση του Ant1 και στην αντίστοιχη του Mega, οι μεταξύ τους διαφορές μπορούν να φανούν. Στο ζύγι, ποιος υπερέχει και ποιος χάνει, μάλλον το κανάλι του Αμαρουσίου έχει το πάνω χέρι. Στην μάχη των εντυπώσεων, από το λίγο που παρακολούθησα σήμερα, το πρωινό του Ant1 έχει πιο άμεσο και φρέσκο, ανοιχτό, οικείο και μοντέρνο επικοινωνιακά προφίλ. Χρώματα, φωτισμοί και συντονισμός της θεματολογίας συνηγορούν στην εν λόγω γνώμη.

Ένα ειδικό παράδειγμα: στο Mega, αναζητούσαν την τιμή, για το γάλα της αγελάδας, ενώ στην απέναντι οθόνη, η παρουσίαση της Β. Καγιά είχε ένα ανθρώπινο και συγκεκριμένο στοιχείο. Το συγκεκριμένο είναι που κερδίζει. Συγκεκριμένοι ήταν, στον Ant1, και στην προετοιμασία προϊόντων ομορφιάς, ενώ η στιγμή που ο Λιάγκας περνάει, χωρίς να πει τίποτα, πίσω από τη δράση του …γυναικείου ενδιαφέροντος, ξεχώρισε, ως στιγμιότυπο σπιτιού, οικείου και καθημερινού. Και εκεί φαίνεται πώς και οι στιγμές σιωπής αξίζουν επικοινωνιακά. Εμμέσως, αυτό υπέδειξε τη σημασία, οι αρμοδιότητες και τα καθήκοντα να μοιράζονται –όπως ακριβώς συμβαίνει και σε ένα σπίτι- για να έχει κι ενδιαφέρον ο θεατής να δει το χαρακτήρα και την προσωπικότητα του παρουσιαστή, πίσω από το θέμα και την παρουσίασή του. Να τους αναζητά και να τους βρίσκει.

Από την άλλη, δεν μπορώ να σκεφτώ ότι αυτή η ξεχασμένη εικόνα του καλοκαιριού, του τύπου «έλα να πάμε σε μια παραλία» του Mega, βοηθάει τα νούμερα να ανέβουν. Μιλούσαν για την εμπειρία αποτοξίνωσης και βλέπαμε φόντο παραλία. Μετά, η συνταγή μαγειρικής ήταν επίσης με φόντο παραλία. Χάθηκε ένα πόστερ νέας ταινίας που έχει και διαφήμιση; Βέβαια, ο Κωστόπουλος είναι γνώστης και μετρ της ενημέρωσης. Ενδιαφέρον θα είχε μια ματιά σε θέματα ενημέρωσης αλλά με ιδέα, άποψη, επιχείρημα. Και η Μπαλατσινού είναι ήρεμη δύναμη, αρκεί να βρει το χώρο της, τα θέματα που της πηγαίνουν. Ενώ, από το σύνολο του προγράμματος, στυλιστικά δείχνει να λείπει η φρεσκάδα. Σήμερα, για παράδειγμα, ενώ το ζευγάρι καλεσμένων μιλούσε τη ζωή του και το βήμα τους μπροστά, μετά τα ναρκωτικά, έπρεπε συνέχεια να παίζει κάτω στην οθόνη η ειδησεογραφική πληροφορία του θέματος με τα επώνυμά τους, για να μικραίνει ο χώρος και άρα, και το ενδιαφέρον προς την αισθητική της εικόνας. Προφανώς, πρόκειται για νέο ρόλο, να αναλαμβάνεις το πρωινό καναλιού. Αν δε βοηθήσει, όμως, και το πακέτο στήριξης, οι εντυπώσεις χάνονται…παραπλεύρως.

No comments: