2.9.10

Men lines: Κώστας Φωτόπουλος...Μια παρουσίαση

Είναι μια από τις ευχάριστες εκπλήξεις του διαδικτύου. Τον έμαθα τυχαία, και σκέφτηκα να του ζητήσω, να μας συστηθεί. Εκείνος ανταποκρίθηκε άμεσα, στο κάλεσμα, με ιδιαίτερο ενθουσιασμό. Δεν διάβασε μόνο, αλλά και αφιέρωσε χρόνο, γράφοντας μερικές από τις σκέψεις του, σχετικά με τα ποιήματά μου. Είναι ο Κώστας Φωτόπουλος και μακάρι να τον δούμε, σύντομα, επί το έργον, και στην Ελλάδα.

Μουσική Δραστηριότητα

"Γεννήθηκα στο Λονδίνο από Έλληνες γονείς, και λάτρεψα τη μουσική από πολύ μικρή ηλικία. Ξεκίνησα να ασχολούμαι σοβαρά με τη μουσική από το εξής περιστατικό το οποίο περιγράφουν οι γονείς μου: έχοντας πάει μαζί τους σε μία παντομίμα στα τρία μου χρόνια, είχα την ευκαιρία να βρεθώ μπροστά σε ένα πιάνο. Το πλησίασα και προσπάθησα να το παίξω, στην αρχή χαζεύοντας βέβαια, σαν μικρό παιδί! Ύστερα από λίγο όμως άρχισαν να ακούγονται κάποιες από τις μελωδίες που θυμόμουν από την παντομίμα, και αποφάσισαν οι γονείς μου να μου προσφέρουν αμέσως μαθήματα πιάνου. Μεγαλώνοντας σε περιβάλλον όπου άκουγα και κλασική και Ελληνική μουσική, λοιπόν, άρχισαν και οι μουσικές σπουδές μου αφού είχα δείξει αυτή την ικανότητα να παίζω μελωδίες «με το αυτί». Σύντομα αναπτύχθηκε και το ενδιαφέρον μου για τον αυτοσχεδιασμό και τη σύνθεση, και από εκείνο το σημείο και πέρα ήμουν σίγουρος πια πως πάντα θα υπηρετούσα τη μουσική.

Εξακολουθώ, ως πιανίστας και συνθέτης, να έχω βάση το Λονδίνο, όπου βέβαια υπάρχει δραστηριότητα υψηλού επιπέδου σε κάθε μουσικό τομέα, εφόσον η μητρόπολη αυτή θεωρείται σήμερα από πολλούς το καλλιτεχνικό κέντρο της Ευρώπης. Δεν λιγοστεύουν οι συναυλίες διασήμων μουσικών, τους οποίους συχνά έχω τη χαρά να παρακολουθώ στους τομείς της κλασσικής μουσικής και της τζάζ όπου ασχολούμαι κυρίως. Τα πράγματα σίγουρα δυσκολεύουν, όμως, για όλους τους υπόλοιπους μουσικούς ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια με τη βαθιά οικονομική κρίση, την οποία περνάει καί η Βρετανία, αυτόν τον καιρό. Σημαντικές περικοπές αναμένονται στη χρηματοδότηση της κλασσικής μουσικής, για παράδειγμα, και ο ήδη τεράστιος ανταγωνισμός που υπάρχει στις τέχνες, γενικά, στο Λονδίνο θα γίνει ακόμα μεγαλύτερος.

Προσωπικά

Πάντοτε αισθανόμουν ως περίεργο μείγμα Έλληνα και Άγγλου: είμαι πολύ εκδηλωτικός στα έντονα συναισθήματά μου (Ελληνικότατο χαρακτηριστικό βέβαια!) και αγαπώ πολύ και γνωρίζω βαθιά την Ελληνική μουσική και την κουλτούρα – συμπεριλαμβανομένου του φαγητού – γενικότερα. Από τους Άγγλους όμως (τους παλιούς τουλάχιστον) έχω μάθει τη συνέπεια, τη συνείδηση και την οργάνωση, ιδιότητες τις οποίες πάντα προσπαθώ να εφαρμόζω στη δουλειά μου πάνω απ’όλα, και τις οποίες περιμένω από τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργάζομαι. Από άποψη ντυσίματος, νομίζω πως γενικά όπου και αν ταξιδέψει κανείς τη σήμερον ημέρα θα βρει πάνω κάτω τα ίδια στυλ – έχει παγκοσμιοποιηθεί και αυτό πια!

Στο φλερτ ήμουν πάντα περισσότερο Άγγλος, αφού στην Αγγλία και με την Αγγλική νοοτροπία του φλερτ μεγάλωσα. Στον έρωτα, όμως, πιστεύω πως κατά βάθος είμαι Έλληνας, και με αυτόν τον Αγγλοελληνικό συνδυασμό ήμουν πραγματικά τυχερός όταν γνώρισα και παντρεύτηκα την Κατερίνα, καλλιτέχνης και εκπαιδευτικός Ελληνοκυπριακής καταγωγής με την οποία συζώ, που γεννήθηκε και μεγάλωσε, σαν και εμένα, στην Αγγλία.

Για την ποίηση
Ποίηση έχω μελοποιήσει αρκετές φορές στο παρελθόν (στα Αγγλικά μέχρι τώρα), πιο πρόσφατα πέρυσι όταν έγραψα ένα κομμάτι για ασυνόδευτη χορωδία με λόγια από ένα πανέμορφο ποίημα του William Wordsworth που ονομάζεται "St Paul's." Μπορεί κάποιος ν'ακούσει απόσπασμα από αυτό και επίσης από την Καντάτα μου για δύο σοπράνο και ορχήστρα στην ακόλουθη σελίδα:
http://www.costasfotopoulos.com/cworks.html ".

* Ο Κώστας Φωτόπουλος έχει βάση το Λονδίνο και σημειώνει διεθνή καριέρα ως κλασικός πιανίστας, αλλά και ως συνθέτης κλασικής μουσικής. Επίσης συνθέτει και για το θέατρο και τον κινηματογράφο, συμπεριλαμβανομένων μουσικών συνθέσεων που αυτοσχεδιάζει σε διεθνώς προβαλλόμενες ταινίες βωβού κινηματογράφου, ενώ είναι τακτικός πιανίστας στο British Film Institute που περιλαμβάνει το πασίγνωστο National Film Theatre. Σπούδασε πιάνο με τον Hamish Milne στην Royal Academy of Music, όπου πήρε το πρώτο πτυχίο του στην μουσική ερμηνεία για Πιάνο (Bachelor’s Degree in Performance) με Άριστα (First Class Honours), και τελείωσε τις μεταπτυχιακές σπουδές του με Διάκριση (Master’s Degree in Performance with Distinction). Σπούδασε επίσης για ένα χρόνο με την διάσημη Ρωσίδα πιανίστα Oxana Yablonskaya στην Julliard School της Νέας Υόρκης. Στη συνέχεια έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στη σύνθεση μουσικής για τον κινηματογράφο στη Royal College of Music του Λονδίνου, όπου πήρε το μάστερ με Διάκριση (Master’s Degree with Distinction).

Ο Κώστας έχει δώσει πολλές παραστάσεις τόσο ως σολίστ – σε ρεσιτάλ πιάνου και κονσέρτα – όσο και ως πιανίστας μουσικής δωματίου στην Βρετανία, Αυστρία, Ιταλία, Αμερική, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία, Νιγηρία και Ελλάδα. Τον Ιούνιο του 2009 ερμήνευσε το Τρίτο Πιάνο Κονσέρτο του Rachmaninov σε μία πολύ επιτυχημένη παράσταση στο Bradford on Avon στην Αγγλία, με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Bath υπο τη διεύθυνση του David Price. Η συναυλία μαγνητοσκοπήθηκε και ήδη μεταδόθηκε μέσω του τηλεοπτικού καναλιού Hellenic TV για την πολυπληθή Ελληνική και Κυπριακή κοινότητα της Αγγλίας.

Το ντεμπούτο άλμπουμ του Κώστα για σόλο πιάνο κυκλοφόρησε τον Φεβρουάριο του 2009 απο την JCL Records, με έργα Rachmaninov, καθώς επίσης και την δική του σύνθεση “Toccata”. Έχει, επίσης, ηχογραφήσει ρεπερτόριο για το ραδιόφωνο του BBC, καθώς και το πιάνο σόλο (Cross hands) για τον δίσκο με έργα του Βρετανού συνθέτη Nicholas Sackman που κυκλοφόρησε απο την Metier.

Για περισσότερες πληροφορίες
επισκεφθείτε την ιστοσελίδα: www.costasfotopoulos.com

No comments: