12.1.12

Η φαντασία στην Ελλάδα θα ήταν προ πολλού ξεπερασμένη.

Στην Ελλάδα, δεν είναι απίθανο, για ένα κανάλι συμπαραγωγό, να προβάλει ταινία που ακόμη δεν έχει παιχτεί στις κινηματογραφικές αίθουσες. 25 λεπτά διήρκεσε ο Παράδεισος του Παναγιώτη Φαφούτη από την ΕΡΤ. Οπότε, αυτή ήταν και μια ιδιότυπη διαφήμιση λίγο πριν από την κανονική προβολή της ταινίας στις αίθουσες, προσεχώς, στις 26 Ιανουαρίου.


Δεν είναι απίθανο, ακόμη, η παραδείσια ιδιοτυπία να έχει και άλλα μονοπάτια, και άλλα νυχτοπερπατήματα. Καθώς, κάθε κλάδος στην Ελλάδα έχει και από έναν πρεσβευτή για κάθε περίσταση, η ιστορία το θέλησε και έστησε καρτέρι στον πιο κατάλληλο, στον πιο μελό, στον πιο άξιο παραπόνων. Στις μέρες της σόμπας και του συναχιού, εκεί που οι γηραιότεροι δεν είχαν τι να κάνουν το σπιτικό χρόνο τους, μιας και οι «νέες» ελληνικές σειρές έχουν πολλά ονόματα και δεν αποστηθίζονται, γι’ αυτό κάθε γιαγιά στη φωλιά το αλλάζει στο τούρκικο, εκεί λοιπόν που υπήρχε αυτό το κενό της αποστήθισης και απορούσαν σε ποια ιστορία βαδίζουν και για πού άραγε τραβούν, εμφανίστηκε στους δέκτες μια ιστορία σε συνέχειες, με κόκκινο και προπαντός με περιεχόμενο. Αυτή η ιστορία των καναλιών και του Κουλούρη, βέβαια, έχει το ξεφτισμένο περιεχόμενο του 2011. Όσοι κυκλοφορούμε, εκτός συνόρων τραπεζαρίας-κουζίνας, ας ασχοληθούμε με πραγματικά γεγονότα, όπως το συνέδριο Παρίσι-Αθήνα, 1919-1939, Το διπλό Ταξίδι, που θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο Μπενάκη, -19-20 Ιανουαρίου-, και στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών, -στις 21 Ιανουαρίου-. Διαφορετικά, ας μην εκφράζουμε παράπονα πλήξης… Το «άτοπον ενύπνιον» -το παράξενο όνειρο- θέτει σε δοκιμασία τα βιώματα, τις γνώσεις, το χυμό της ζωής. Σκέφτομαι μόνο εκείνα τα πρόσωπα που αναγκάζονται να περνούν τις μέρες τους μέσα, με τον κάθε ‘κουλούρη’, τα τούρκικα και τις σειρές με αμφίεση ακριβά τσιγγάνικα… ακόμη και αυτοί, όμως, ξέρουν να βρίζουν όποιον προσβάλλει τη φαντασία και την αισθητική τους.

Το πρόγραμμα του συνεδρίου Παρίσι-Αθήνα, 1919-1939, Το διπλό Ταξίδι εδώ:
http://www.benaki.gr/files/eventfiles/links/ProgrammeATHENES-PARIS-GR.pdf

No comments: