2.6.10

Kλέφτης 7 καναρινιών & το πολιτιστικό πλαίσιο του 7


Γκαζόν παραμυθένιο, γκαζόν παραμυθένιο… ότι υπάρχει κλεφτοκοτάς, το ξέραμε από τα παραμύθια, αλλά ότι υπάρχει και αυτός που αρπάζει καναρίνια, μας το έμαθε πρόσφατα ένας 29χρονος από τη Θεσσαλονίκη. Τυχαίο; Δε νομίζω… Μην είναι ο αριθμός 7 που τον παρέσυρε; Μην τον συνάρπασε αυτό το νούμερο, για το οποίο τόσα έχουν γραφτεί, και έφυγε ολοταχώς και ξεγραμμένος, από τον πρότερο ηθικό βίο, μαζί με όλα τα ωδικά πτηνά; Ενώ σκαρφαλώνει ήσυχος, ο μικρός Μομπίλ, στη σήτα της κουζίνας, αναρωτιέμαι γι’ αυτό το 7, το οποίο κατείχε κυρίαρχη θέση ιδίως στους παλιούς Αρίους της Ινδίας.

Βρίσκω στο διαδίκτυο, ένα ενδιαφέρον δοκίμιο από την Έλενα Μπλαβάτσκυ, σε μετάφραση της Ιφιγένειας Κασταμονίτη, και μαθαίνω λεπτομέρειες για το 7… ενθέτω ένα μικρό δείγμα: «Οι Αιγύπτιοι είχαν επτά πρώτους και ανώτερους θεούς, οι Φοίνικες επτά Κάβειρους, οι Πέρσες τα επτά ιερά άλογα του Μίθρα, οι Πάρσοι επτά αγγέλους σε αντίθεση με επτά δαίμονες, και επτά ουράνιες κατοικίες σε αντιστοιχία με επτά κατώτερες περιοχές». Οπότε, ποιο είναι το συμπέρασμα; Ο 29χρονος λίγο προτού πατήσει χαλαρά τα τριάντα, άρα ενώ βρίσκεται καθοδόν στη σημαδιακή ηλικία του Ιησού, προς τα 33, ένιωσε ένα κτύπημα, ένα φτεροκόπημα, βαθιά μέσα του και σκέφτηκε ότι τα επτά καναρίνια έπρεπε, ήταν απαραίτητο, να πετάξουν μαζί του. Ως κλέφτη των 7 καναρινιών, θα τον έγραφαν και οι εφημερίδες.

Ωστόσο, αν και μάθαμε από την είδηση, ότι σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος του, είναι πολύ λυπηρό που δεν έγινε κανένα σχόλιο για την κατάσταση αυτών των άτυχων καναρινιών, στην περίπτωση των οποίων δεν ισχύει το πατροπαράδοτο της ράτσας «η ισχύς εν τη ενώσει» αλλά το ετοιμοπαράδοτο της πιάτσας «μουτράκι πιάσε το λαυράκι, τρέχα με το παραδάκι, έχει για σένα φραπέ στο μπαλκονάκι». Την πάτησαν τα 7 καναρίνια. Κάπως έτσι τρέχουν τα πράγματα κι εμείς μαζί τους. Στο δοκίμιο πάντως, για να μην προτρέχουμε αλλά να μαθαίνουμε, είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα η αναφορά στις 7 περιοχές της βραχμανικής θρησκείας: στις Sapta Loka.

Ενθέτω: «Η δοξασία στις Sapta Loka (επτά περιοχές) της βραχμανικής θρησκείας έχει παραμείνει πιστή στην αρχαϊκή φιλοσοφία, και ποιος ξέρει αν η ίδια ιδέα δεν προέρχεται από την Αρυαβάρτα, αυτή την κοιτίδα όλων των φιλοσοφιών και μητέρα όλων των μεταγενέστερων θρησκειών. Το αιγυπτιακό δόγμα της ‘μετεμψύχωσης’, ή μετανάστευσης της ψυχής δίδασκε ότι υπήρχαν επτά καταστάσεις εξαγνισμού και προοδευτικής τελειοποίησης.
Οι Βουδιστές όμως, δεν πήραν από την Αίγυπτο αλλά από τους Αρίους σοφούς της Ινδίας, την ιδέα για τα επτά στάδια προοδευτικής ανάπτυξης της ασώματης ψυχής, που παριστάνονται αλληγορικά στους ναούς τους με τα επτά πατώματα και τα ομπρελοειδή σκέπαστρα, τα οποία σταδιακά μειώνονται όσο πλησιάζουν την κορυφή της παγόδας. Στη μυστηριώδη λατρεία του Μίθρα υπήρχαν επτά πύλες, επτά βωμοί, επτά μυστήρια. Οι ιερείς πολλών ανατολικών εθνών υποδιαιρούνταν σε επτά βαθμούς, επτά σκαλιά οδηγούσαν στους βωμούς, ενώ στους ναούς έκαιγαν κεριά σε επτάφωτα κηροπήγια. Μερικές από τις τεκτονικές Στοές έχουν μέχρι σήμερα επτά και δεκατέσσερα σκαλιά».

Πάντως εκτός από τα 7 καναρίνια, ο Θεσσαλονικιός είχε και… μια εργαλειοθήκη. Δηλαδή, θα μπορούσε να είναι: δυο είδη αλλά μια κοινή κλεψιά, 1 κλουβί με καναρίνια και 1 η εργαλειοθήκη, άρα 11, ενώ αν υπολογίσουμε επίσης ότι ήταν 7 τα καναρίνια και 1 η εργαλειοθήκη, όλα μαζί κάνουν 118 και επειδή τα καναρίνια έχουν φτερά… παντού δηλαδή θα βλέπουμε αυτό το 11888;

No comments: