4.5.10

Το ρούχο που δεν ήθελε να διχάσει...&το μάρκετινγκ

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα ρούχο ραμμένο για το μέλλον και τον ουρανό του κόσμου. Δεν είχε, όμως, όνομα, και έτσι οι μόδιστροι δεν είχαν ιδέα, σε ποια κατηγορία και φίρμα να το εντάξουν. Σκέφτηκαν να του κάνουν μια ερώτηση και, με βάση την απάντησή του, θα μπορούσαν να συμπεράνουν ποιο όνομα θα άρεσε στο ρούχο να αποκτήσει. Έτσι μια μέρα, αφού το προειδοποίησαν ότι αργά ή γρήγορα και αυτό θα τσαλακωνόταν, διερευνητικά το ρώτησαν: «τι θα γίνεις όταν μεγαλώσεις»; Το ρούχο, αν και ατσαλάκωτο μέχρι εκείνη τη στιγμή, στάθηκε απροετοίμαστο να σιδερώσει, μονολεκτικά, την απορία τους. Απάντησε περιφραστικά ότι, σίγουρα, δεν θα γινόταν στολή, επειδή δεν του άρεσαν οι διακρίσεις και δεν άντεχε την υποχρέωση να βρίσκεται υπόλογο σε μια υπηρεσία, αναγκάζοντας με την παρουσία του τον κόσμο να δείχνει ίδιος και απαράλλακτος. Ούτε όμως και νυχτικό θα γινόταν, καθώς οι ώρες του ύπνου ήταν μετρημένες πλέον για τους ανθρώπους, οπότε δεν θα είχε μεγάλη διάρκεια ζωής επάνω στο δέρμα τους. Αυτό το ρούχο ήθελε να ζήσει τις μεγάλες και έντονες στιγμές ξένοιαστο και έξω από κοσμικά καλούπια… Και γι’ αυτό, θα γινόταν ρούχο ημέρας και νύχτας, αλλά διακριτικό και ευπαρουσίαστο. Για να μη διχάζει τα βλέμματα και, στο πέρασμά του, να μην τα στρίβει σαν τροχούς της τύχης, από την έκπληξη που θα αντιμετώπιζαν, οι περαστικοί κάθε φορά, μπροστά του. Από την απάντηση που έδωσε το ρούχο, ήταν επόμενο οι μόδιστροι να συμπεράνουν, ότι στην Sky Republic το ρούχο θα αποκτούσε ζωή και τσαλάκα, άξιες των δημοκρατικών προσδοκιών του, οπότε το έστειλαν σε εκείνους τους ειδικούς της Καταλονίας, που γνωρίζουν πώς να πλαισιώνουν με ανέμελο γούστο τις μεγάλες και έντονες στιγμές κάθε 24ωρου.
http://www.sky-republic.es/sky/index.html
και σε προσιτές τιμές!

Αντί της παραπάνω ιστορίας, που μου ήρθε στο μυαλό, ήρθε στο κινητό μου ένα διαφημιστικό μήνυμα από μια γνωστή φίρμα γυναικείας ένδυσης, την Karen Millen. Δεν είναι πια ούτε περίεργο ούτε ασυνήθιστο, ένα μήνυμα να έρχεται ξαφνικά, στο κινητό, από διάφορες εταιρείες πολυκαταστημάτων ή καταστημάτων ένδυσης. Είναι μέρος του μάρκετινγκ και αυτό. Αν και οι εταιρείες έχουν πρόσβαση σε προσωπικά στοιχεία σου, όσο δέχεσαι να τους δίνεις τον αριθμό του κινητού σου, από την άλλη πλευρά δίνεται η δυνατότητα να παρακολουθείς, μέσα από ένα τρίτο μάτι, παρατηρητικό, τον τρόπο με τον οποίο αποφασίζουν ότι τα μηνύματά τους θα είναι αποτελεσματικά, δηλαδή, θα επηρεάσουν τα νούμερα των πωλήσεων, αυξάνοντάς τα. Ήρθε λοιπόν, τώρα με τα νέα μέτρα της κρίσης, το εξής παραπλανητικό μήνυμα από την Karen Millen: «είναι πιο υγιές να είσαι ευέλικτος και να κάνεις λάθη, παρά να είσαι άκαμπτος και να έχεις δίκιο… Karen Millen sales 60% σε νέες παραλαβές help me 2 help U»… Ορίστε, ένα παράδειγμα εταιρικής προσαρμογής στα νέα δεδομένα. Οι φιλοσοφίες, που έρχονται από τις αγορές, χωρούν σε μελετημένα μηνύματα, για να δικαιολογήσουν την καταναλωτική συμπεριφορά του πελάτη. Από τη στιγμή όμως που υπάρχει ο πελάτης, υπάρχει και το υστερόβουλο της μεγάλης του συμβολαίου σχολής.

*photo by: Iconoclasta, Aguilar

1 comment:

scalidi said...

Ενδιαφέρον ιστολόγιο, μόλις σας ανακάλυψα.
Σας χρησιμοποίησα ως link για μια παράσταση για την οποία έχετε γράψει.
Ωραία η σκέψη για "το ρούχο που δεν ήθελε να διχάσει"...
Θα σας παρακολουθώ πια.